Često komentiramo koliko nam je terenski rad mnogo produktivniji, a pritom upoznamo predivne ljude koji veoma brzo postaju prijatelji i prijateljice našeg projekta. Protekla četiri dana, u periodu od 22. do 25. augusta proveli smo u Mostaru i Širokom Brijegu predstavili Certifikacijski mehanizam Eko škole kojim nastavljamo povećavati svijest o važnosti većeg i kvalitetnijeg sadržaja okolišnih aktivnosti u školama kako bi se na vrijeme moglo odgovoriti zahtjevima EU u oblasti zaštite okoliša. Prije samog početka, menadžerica projekta “Misli o prirodi” Sabina Jukan, pozdravila je prisutne te naglasila važnost osvještavanja o pitanjima zaštite okoliša u osnovnim i srednjim školama.
Ovaj mehanizam je u proteklom periodu zaživio u 38 škola širom Bosne i Hercegovine, a u narednim mjesecima će se realizirati u 16 novih škola HNK/Ž i ŽZH. Muamer Tinjak i Sabina Hadžiahmetović, koautori Priručnika za Certifikacijski mehanizam Eko škole ujedno su bili i edukatori na ovom četverodnevnom putovanju.
“Iskustva iz prvog ciklusa Eko škola koja smo prošli sa 38 škola iz cijele BiH, su veoma zadovoljavajuća. Prate našu viziju i ciljeve koje smo postavili kada smo pisali Certifikacijski mehanizam i radujemo se nastavku. Za ovaj projekat, zanimljivo je reći da nije jedan od onih koji prestaju sa radom po završetku projektnih aktivnosti, jer je zamišljen da bude dugoročna priča u školama. „Misli o prirodi!“ je veoma važan za škole i može dati veliki doprinos u razvijanju svijesti kod učenika, koji će ovu priču širiti dalje u svojoj zajedinici i tako omogućiti dugoročni trag u našem društvu.”, rekao nam je gospodin Tinjak.
U narednom periodu naše škole čeka izrada Akcionog eko plana (AEP), zatim implemetacija plana, koji podrazumijeva praćenje postavljenih ciljeva i njihovih dostignuća, realizaciju aktivnosti i na kraju certifikat Eko škole.
Aktivnosti Eko škole koje se realiziraju u školama širom Bosne i Hercegovine, imaju važno mjesto
u odgoju i obrazovanju učenika/ica. Njihova uloga je da svakom djetetu pruže priliku da otkriju i razviju
svoja interesovanja, sarađuju s drugima na različitim aktivnostima i projektima i steknu nova znanja i
vještine. Rad na zaštiti okoliša/životne sredine tretira se najčešće kao vannastavna aktivnost u školi, a
poznato je da one potiču socijalni i emocionalni razvoj učenika/ica i pozitivno utječu na njihova
obrazovna postignuća.
Ne zaboravimo da je obrazovanje osnovni preduvjet prosperiteta svakog društva, ali istovremeno i jedna od temeljnih unutrašnjih potreba svakog ljudskog bića. To je cjeloživotni proces ličnog razvoja, stjecanja novih
znanja i vještina u svrhu efikasnijeg prilagođavanja novim životnim okolnostima, novim tehnologijama,
spoznajama i dostignućima ljudskog društva!
Marijana Škutor, stručna savjetnica Ministarstva prosvjete, znanosti, kulture i šoprta HNK/Ž, za kraj druženja u Mostaru rekla nam je da je značaj podrške Centra za promociju civilnog društva i projekta „Misli o prirodi!“ u implementaciji Cerfitikacijskog mehanizma Eko škole u HNK/Ž veliki.
“Mi podržavamo ovaj projekt i nadamo se da ćemo podići svijest na višu razinu ako postignemo barem malo kod naših osnovnoškolaca i srednjoškolaca, a u budućnosti bi se trebalo posvetiti i predškolskim ustanovama. Čini mi se da su tu djeca već spremna za ovakve stvari. Priroda je nama posuđena za buduće generacije.”, rekla je gospođa Škutor.
Svoje iskustvo na dvodnevnoj radionici u Širokom Brijegu, s nama je podijelila i Jasna Miličević, pedagoginja iz Srednje strukovne škole Posušje: “Veseli me mogućnost uključivanja škole u ovaj projekat jer možemo kreirati planove koji mogu donijeti doprinos očuvanju okoliša u našoj zajednici. Imamo priliku kreirati planove istraživajući i utvrđujući postojeće probelme u okolišu te ih i rješiti. Uključujući u planove rješenja, promoviramo bolje životne uvjete, utječemo na zaštitu i očuvanje okočiša, uz neizostavnu podršku lokalne zajednice. Škole moraju biti uključene, učenici moraju imati priliku da kroz izvannastavne aktivnosti učče, djeluju i angažuju se u svrhu zaštite okoliša.”
Škole koje su uključene u Certifikacijski mehanizam HNK/Ž i ŽZH su:
- Osnovna škola Čapljina
- Osnovna škola “Drežnica”
- Osnovna škola Čerin
- Osnovna škola Kardinala Stepnica Neum
- Osnovna škola Ivana Brlić-Mažuranić Humac, Ljubuški
- Osnovna škola Ruđera Boškovića Grude
- Osnovna škola Vranić
- Osnovna škola Vrapčići
- Druga osnovna škola
- Srednja strukovna škola Posušje
- Gimnazija fra Dominika Mandića Široki Brijeg
- Srednja škola Antuna Branka Šimića Grude
- Gimnazija Ljubuški
- Srednja medicinska škola Sestara milosrdnica Mostar
- Gimnazija Mostar
- Druga gimnazija Mostar