Dan OŠ Gnojnice: Nada za spas Planete je u mladim okolišno obrazovanim ljudima

Piše: Sabina Jukan

Već devetnaest mjeseci se Centar za promociju civilnog društva (CPCD) „druži“ sa školama kroz naš Certifikacijski mehanizam Eko škola i iako su škole završile sa implementiranjem svojih Akcionih eko planova i prošle certificiranje, naša povezanost ostaje trajna.

Protekle sedmice smo bili pozvani na obilježavanje dana dviju škola, jedna osnovna a druga srednja, jedna u Mostaru a druga u Sarajevu. Mislila sam da obje škole dovoljno dobro poznajem, ali opet je to bila prilika da nešto novo saznam o njima sa ovih skupova.

JU OŠ Gnojnice Mostar jedna je od 28 osnovnih škola uključenih u projekat Misli o prirodi!, koja je 16. maja obilježila Dan škole. Dolazeći u Mostar odmah na prilazu školi stiče se dojam kako škola ima mnogo roditelja, poznanika i prijatelja škole jer toliko je bilo parkiranih automobila u 18 sati predveče kao da idete na neki sportski derbi. Na samom ulazu u školu brojni učenici/ice, zaposlenici/ice ali i pozvani gosti. U mnoštvu nepoznatih lica primjećujem dobro poznato lice eko koordinatorice Adise Rahimić, koja mi odmah govori „Mnogo mi je drago što ste uspjeli doći“ i provodi me do mjesta koje je rezervirano bilo za CPCD. Od Adise sam kasnije saznala i istorijat škole: „Naša škola egzistira od 1949. godine kao četverorazredna osnovna škola. Nastava se izvodila u zgradi u Carskim vinogradima, a 1958. godine škola je dislocirana u prostorije Omladinskog doma u Gnojnicama. 1968. godine napravljen je školski objekat u Gnojnicama u čijem sastavu su bile dvije učionice, a naknadno je dograđena treća u podrumskom prostoru. Škola je radila kao područno odjeljenje Osnovne škole “Šefik Obad” u Blagaju. Do rata školski objekat je zadovoljavao uslove potrebne za odvijanje nastavnog procesa s obzirom na tadašnji broj učenika. Od 1993. godine do danas OŠ Gnojnice  radi kao samostalna  osnovna škola. Nakon 1992. godine došlo je do promjene demografske slike stanovništva i povećanja broja učenika. Rekonstrukcija školske zgrade (bez proširivanja kapaciteta) izvršena je 1995. godine sredstvima Evropske unije; broj učenika se rapidno povećavao, a školski prostor je ostao isti. Gradnja školske zgrade, bila je neophodna. U decembru 2014. počinje gradnja u Carskim vinogradima i  konačno na početku školske 2018/19. godine počelo je izvođenje nastave u novoj školskoj zgradi u Carskim vinogradima, koja je napravljena u skladu sa svim standardima i opremljena najsavremenijom opremom za izvođenje nastavnog procesa.

Pored naše organizacije, roditelja i učenika/ica škole prisutni su bili brojni gosti kao npr. ministar obrazovanja Hercegovačko-neretvanskog kantona, predstavnica gradske uprave Grada Mostara, brojni privrednici-prijatelji škole i dr.

Priredba povodom Dana škole je već počela i u momentu mog dolaska direktorica škole Sadeta Zlomužica govori o školi, njenim uspjesima i partnerima. Lijepo je bilo čuti i pominjanje našeg projekta i organizacije koji su posebno mjesto zauzeli u radu škole u protekloj godini. Za uspješnu saradnju smo dobili i zahvalnicu, a tokom priredbe su učenici/ice ove škole predstavili svoje znanje i vještine iz recitiranja, pjevanja, glume, plesa i folklora što je pokazalo koliko su nastavnici/ice ove škole kreativni a učenici/ice nadareni. OŠ Gnojnice Mostar je u okviru takmičenja za Naj Eko kutak osvojila prvo mjesto u dvije kategorije, po ocjeni komisije eksperata i po ocjeni predstavnika/ica škola, koje su učestvovale u takmičenju.

Na samom prilazu školi i unutar škole se može primijetiti da škola okolišno živi, a njihova direktorica Sadeta Zlomužica mi je ukratko pojasnila šta njihovu školu čini Eko školom: „Osnovna škola Gnojnice“ je kroz projekat “Misli o prorodi!” unaprijedila ekološke aktivnosti. Školski prostor smo obogatili raznovrsnim biljkama, što ga čini ugodnijim i ljepšim za rad. Svakodnevno selektujemo otpad, deponujemo ga u predviđene spremnike za razdvajanje otpada. Ekološke teme smo integrilali u NPP gotovo svih predmeta. Naši učenici, nastavnici, tehničko osoblje uz podršku roditelja kontinuirano radi na zaštiti životne sredine kroz različite aktivnosti te smo postali prepoznatljivi u lokalnoj zajednici kao Eko škola“.

U nastavku druženja eko koordinatorica Adisa Rahimić mi je otkrila:“Realizacijom različitih ekoloških aktivnosti kroz projekat “Misli o prirodi!” smo ostvarili naš cilj. Kontinuirano i sistematično radimo na zaštiti životne sredine. Postali smo prepoznatljivi u lokalnoj zajednici kao škola koja je otvorena za saradnju sa pojedincima, privrednicima, nevladinim organizacijama, javnim ustanovama, svima koji mogu doprinijeti zaštiti životne sredine. Implementacija ekoloških ideja i projekta je naša sakodnevnica!“

Bila sam jako sretna na ovo saznanje jer to je upravo ono što smo željeli i postići našim programom Eko škola u koji smo, pored ostalog, poseban akcenat stavili na uključenost učenika i učenica. Da našu Planetu ostavljamo budućim generacijama u sigurnim rukama dala mi je nadu učenica ove škole Lamija Fale, inače najbolja učenica ovogodišnje generacije škole, koja je pojasnila svoja iskustva i okolišne navike:“Članica sam Eko odbora i Eko patrole. Mnoge ekološke aktivnosti u mojoj školi su mi pomogle da budem odgovornija i proaktivnija osoba. Svoju ulogu u programu Eko škole sam shvatila ozbiljno. Učestvovala sam u svim aktivnostima, sa željom da ekološka svijest učenika bude svakodnevni stil života. Često sa svojom porodicom i prijateljima razgovaram o eko temema. Više pažnje obraćamo na štednju vode, električne energije, učestvujemo u eko akcijama. Spoznala sam, da je zaštita životne sredine naša obaveza i sigurno ću biti ekološki aktivna i kada završim osnovnu školu”

Ovoj nadarednoj učenici kao i ostalim učenicima/icama želimo puno uspjeha u daljem školovanju a zaposlenicima/icama škole da uspješno nastave okolišno educirati buduće generacije.

U narednoj priči donosimo iskustva iz Srednje elektrotehničke škole Sarajevo.

 

Pin It on Pinterest

Share This