Nastavljena certifikacija eko-škola: Projekat “Misli o prirodi!” kao univerzalni jezik ekološke osviještenosti u školama

05. apr, 2022

Certifikacija eko-škola je nastavljena i u proteklom ciklusu posjeta naš projektni tim je posjetio sljedeće škole: Gimnazija „Edhem Mulabdić“ Maglaj, JU Druga osnovna škola, Zavidovići, MSŠ “Stjepana Radića”, Usora, Osnovna škola “Mak Dizdar”, Zenica, OŠ „Meša Selimović“ Zenica, Srednja tehnička škola Tešanj, Gimnazija Visoko te Srednja mješovita škola, Žepče.

Kao i u svim dosadašnjim posjetama, razmotreni su uticaji aktivnosti koje se sprovode unutar projekta „Misli o prirodi!“ na redovne aktivnosti u navedenim školama.

I u ovom ciklusu posjeta zabilježena je velika involviranost nastavnog kadra u učenika te zadovoljstvo povoljnim učincima na rad u školi, primarno, ekološkim sekcijama.

” Naša škola je imala višestruku korist od projekta, kako u smislu stvaranja boljih uslova za ekološko djelovanje (zamjena rasvjetnih tijela, vodokotlića i česmi) tako i u odgojnom djelovanju i razvijanju ekološke svijesti kod uposlenika , učenika i roditelja. Ovim projektom postavljeni su dobri temelji da se u našoj školi nastavi i dalje djelovati u cilju očuvanja prirode i prirodnog bogatstva u lokalnoj zajednici i šire.”, izjavila je Amela Hidić, direktorica Gimnazije „Edhem Mulabdić“ Maglaj.

I JU “Druga osnovna škola” u sklopu projekta “Misli o Prirodi” ostvarila je odlične rezultate kroz akcione planove vode, otpada i biodiverziteta gdje su učenici kroz razne radionice, predavanja i praktične primjere realizovali razne aktivnosti.

“Na taj način učenici su stekli osnove važnosti djelovanja u cilju zaštite životne sredine kroz prikupljanje i razvrstavanje otpada, zaštita prirode i očuvanje prirodnih izvora pitke vode, upozoravanje javnosti o problematici okoliša i unaprjeđenje kvalitete življenja kroz ekologiju.”, izjavio je Admir Brčaninović, direktor JU Druge osnovne škole.

Ova škola je ostvarila benefite u materijalno tehničkim sredstvima koji se koriste u školskim prostorijama, nastavi i vannastavnim aktivnostima  (projektor, laptop, plakati, naljepnice, štedne slavine, posude za razvrstavanje otpada i veliki sto za učenike).

Mnogi su povoljni rezultati i benefiti bili i po školu MSŠ “Stjepana Radića”, Usora.

“Ponosni smo što smo imali priliku biti  dio ovog projekta, koji je nama, kao jednoj odgojno obrazovnoj ustanovi donio mnoštvo poboljšanja. Naš najveći uspjeh je aktiviranje i uključivanje lokalne zajednice u naše ekološke aktivnosti. Podignuli smo razinu osviještenosti učenika i svih uposlenih u školi o važnosti brige za naš okoliš i našu planetu.  Postigli smo poboljšanja na područjima vode, energije i otpada, gdje smo zamijenili dotrajale česme i vodokotliće, dovršili postavljanje LED panela u cijeloj školi, te dodatno aktivirali prikupljanje PET ambalaže, koja se u  našoj  školi  prikuplja  već nekoliko godina. Realizacijom dosadašnjih aktivnosti unutar ovog projekta, dobili smo nove ideje kako bi kroz nove aktivnosti dodatno doprinijeli poboljšanju ekološke osviještenosti. Zato, bacamo se na procjenu, i izradu novih akcionih planova.”, izjavila je eko koordinatorica ove škole, Dajana Matošević.

Ipak, najvažniju vrijednost projekta zasigurno su mišljenja djece stoga je naš tim razgovarao sa nekim od učenika i učenica koji sur ado prenijeli svoje impresije o projektu i njegovom uticaju.

 

Hanadi Ćatić je učenica IV razreda Osnovne škole “Mak Dizdar” u Zenici i članica je Ekološke sekcije “Mak i tratinčice” koju vodi njihova učiteljica Antoaneta Vukalović-Perić.

“Mi smo učestvovali u programu Eko škola Pored redovnih aktivnosti sekcije kao što su uređenje školskog dvorišta,čišćenje dvorišta ,radionice o recikliranju, te briga o biljkama u holu i našim životinjama-kjornjačicama Eku i Teri. Obilježavali smo i :Svjetski dan šuma, Svjetski dan jabuka ,planete Zemlje,leptira,pčela …kao i Svjetski dan voda. Na predavanjima koja su održana proširili smo svoju svijest i znanje o značaju:reciklaže,pčela šuma i voda za čovjeka i planetu. Sa učiteljicom smo posjetili i Reciklažno dvorište ALBA d.o.o. Zenica i naučili kolika je važnost recikliranja u zaštiti prirode i našeg okoliša. Ponosna sam ,jer stečeno znanje prenosim članovima svoje porodice, rodbini i prijateljima, te na taj način proširujem krug ljudi-novih čuvara prirode.Volim da im objašnjavam zašto je važno biti ekolog .Sada svi razdvajamo papir i plastiku iz smeća ,koje donosimo u reciklažni kontejner u školskom dvorištu.Bio-otpad nosimo u našu baštu,za cvijeće.Sa mamom i tajom često pješačim na Smetovima ili se vozimo do biciklima do brane. Također razmjenjujemo odjeću sa mojim rodicama.”, rekla nam je Hanadi.

Emina Hadžimejlić,  učenica  je IX razreda OŠ „Meša Selimović“ u Zenici. Kaže da joj je projekat „Misli o prirodi!Eko škole“ omogućio da na konkretan , koristan i zabavan način  kod sebe razvije navike vezane za brigu o životnoj  sredini, da  štedi vodu i električnu energiju, prikuplja korisni otpad, sadi drveće i sl.

„Aktivnosti koje  smo radili u školi, prenosili smo u svoje porodice, a sada se redovno uključujem i u eko akcije koje organizuje  naša škola i različita udruženja iz našeg grada. Primjetila sam da je kod ostalih učenika naše škole povećana svijest o tome da trebamo aktivno djelovati na očuvanju životne sredine. Kroz ovaj projekat sam saznala da je ekologija važno svjetsko pitanje, i da se mladi cijelog svijeta  uključuju u očuvanje i zaštitu naše planete. Ovaj projekat mi  je pomogao da brinemo o životnoj sredini bez obzira gdje se nalazim, u školi, kod kuće,  na izletu u prirodi, te da motivišem  prijatelje  i članove moje porodice da to isto rade.“, pojasnila je Emina.

Lamija Tutnjić je učenica IV razreda Srednje mješovite škole u Žepču, smjer gimnazija.

Lamija nam je rekla da je kroz projekat “Misli o prirodi” unaprijedila sam svoja znanja i vještine da joj je  izuzetno drago što je bila projekta i na maksimalan način učestvovala u realizaciji istog.

“Aktivnosti sprovođene u našoj školi bile su različitog tipa i vrste te ih je zaista bilo mnogo, a svaka je imala jedinstven cilj, probuditi ekološku svijest kod nas mladih, prvenstveno, a i unaprijediti našu, ekološki osvještenu, zajednicu. Projekat “Misli o prirodi” pomogao mi je da shvatim izričitu važnost ekologije te na bolji način primjenjujem ono što ona i zahtijeva. Stekla sam nova znanja i vještine na izuzetno kreativan i jedinstven način kroz razne, već spomenute, aktivnosti te upoznala mnoge ljude, stekla nova prijateljstva i veliko životno iskustvo. Sve što sam naučila želim nastaviti dijeliti sa drugima i voditi se time tokom svog života. Neopisivo mi je drago što sam bila dio projekta i nadam se da ću i u budućnosti biti dio istog ili sličnog. Ponosna sam na uspješnu realizaciju i na stečeni status škole i nadam se i vjerujem da ćemo u budućnosti biti još bolji i još osvješteniji, prvo kao pojedinci, a onda i kao zajednica.”, izjavila je Lamija.

 

Projekat “Misli o prirodi!” postao je, čini se, univerzalni jezik ekološke osviještenosti u školama i krajnje uspješan u svojoj misiji.

 

Pin It on Pinterest

Share This