Telefon: 033 644-810
Email: info@mislioprirodi.ba
Misli o prirodi
Misli o prirodi
  • O Projektu
  • Grantovi
    • O grantovima
    • Otvoreni pozivi
    • Prvi krug odobrenih grantova
    • Drugi krug odobrenih grantova
    • Treći krug odobrenih grantova
  • Aktuelnosti
    • Vijesti iz projekta
    • Eko vijesti
  • Eko HUB
    • O Eko HUBovima
    • Aktuelnosti iz mreže Eko HUBova
  • Eko Škole
  • Eko Mladi
  • Eko Mediji
  • Ja sadim, a ti?
  • Eko Riznica
  • Blog

Električni skuteri: „Zeleni“ ili ne?

Misli o Prirodi > Eko vijesti > Električni skuteri: „Zeleni“ ili ne?
03
sep

By: Misli o Prirodi

e-romobil e-skuter zagađenje

Električni skuter (e-skuter) u posljednje vrijeme postaje sve popularnije prevozno sredstvo. Mnoge evropske metropole poput Štokholma, Pariza, Brisela, Kopenhagena, Budimpešte i drugih su uveli opciju iznajmljivanja ovih skutera dnevno putem različitih aplikacija. Sarajevo uskoro treba dobiti svoje prve električne skutere (e-skuter) koji će se moći iznajmljivati dnevno putem aplikacija, slično NextBike sistemu koji je uveden prije nekoliko godina. Mnoge kompanije promovišu ovu opciju prevoza kao održivu i ekološki prihvatljivu, međutim postavlja se pitanje da li je to zaista tako?

E-skuter je definitivno „zeleniji“ od auta. Prosječan automobil pravi emisiju 400 grama CO2, dok e-skuter pravi emisiju od 200 grama CO2. Državni univerzitet u Sjevernoj Karolini je u augustu prošle godine izbacio studiju u kojoj predlaže da ulaganjem u bolju proizvodnju te produžavanjem njihovog životnog ciklusa sa nekoliko mjeseci na barem dvije godine može se povećati zeleni otisak e-skutera.

Naravno, u idealnim uslovima e-skuter bi se također smatrao zagađivačem. Studija državnog Univerziteta u Sjevernoj Karolini navodi podatke o karbonskom otisku ovih skutera. U svojoj studiji navode da putovanje ovim skuterom zapravo ima veći karbonski otisak nego bicikl, moped, bus ili kada bi išli pješke. Profesor Jeremiah Johnson tvrdi da e-skuter treba promatrati sa stanovišta njihovog životnog ciklusa, s obzirom da su kratkog životnog vijeka, te se prave od aluminijuma, baterija od litijuma i gumene točkove. Navode da se najveći problem e-skutera nalazi zapravo u njihovoj proizvodnji, održavanju i odlaganju, jer tokom korištenja karbonski otisak e-skutera je znatno nizak.

Međutim, Lufthansa Innovation Hub je napravio listu koliko koji prevoznik emituje CO2 pri transportu, a e-skuter se nalazi tek na 14.mjestu.

Uzimajući u obzir sve navedeno, s obzirom na to da su auta jedan od najvećih zagađivača u Sarajevu, možemo pretpostaviti da bi korištenje e-skutera barem u jednoj mjeri doprinijelo smanjenju aerozagađenja u ovom gradu.

Ako želimo da razmišljamo o zelenijoj budućnosti, trebamo o e-skuterima razmišljati kao o dugoročnoj investiciji te investirati u njihovu proizvodnju, održavanje i odlaganje kako bi zajedno sa biciklima i električnim biciklima postali prihvaljtiva eko-alternativa za transport u gradu.

Pisala: Selma Gribajčević

Izvor informacija: Hollingsworth, J., Copeland, B. and Johnson, J., 2019. Are e-scooters polluters? The environmental impacts of shared dockless electric scooters. Environmental Research Letters

 

Sidebar
Galerija
Novosti
  • TRENING ZA UDRUŽENJA RIBARA: Kako postati lokalni vodni inspektor?
  • Veliko otkriće u Jadranu: Gajić pronašao “leptiricu”, najugroženiju ribu
  • Upriličena ceremonija potpisivanja ugovora za 10 novih korisnika grant sredstava u okviru projekta „Misli o prirodi!“
  • Press konferencija: Pokrenute inicijative za donošenje Zakona o građanskoj inicijativi i zaštiti građana i aktivista na nivou KS i FBiH
  • Info sesija za dodjelu grantova
Kalendar
Juni 2023
PUSČPSN
    1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30   
« maj   jul »

Copyright © Misli o prirodi 2021. All rights reserved.

Development by: Lilium Digital