Naziv škole i mjesto
Osnovne informacije o školi
Osnovana je davne 1929. godine kao četverorazredna osnovna škola. Školska zgrada je izgrađena 1961. godine, a škola je nosila naziv „1. maj” sve do 06.06.1994. godine kada je Rješenjem Skupštine općine naziv promijenjen u OŠ ”Mak Dizdar” Zenica.
Zahvaljujući postignutim rezultatima u odgojnom i u obrazovnom smislu, škola je dobila brojna priznanja, između ostalog i nagrade: ”Hasan Kikić” i ”Nagradu grada Zenice”.
Od školske 2019/2020.godine škola je nadležna da organizuje i realizuje poseban program odgojno-obrazovnog rada za učenike koji su hospitalizirani u KBZ tri sedmice i više.
Od drugog polugodišta školske 2019/20.godine u školi se realizuje produženi i cjelodnevni boravak učenika od prvog do trećeg razreda.
Trenutno Školu pohađa 772 učenika raspoređena u 33 odjeljenja.
Eko koordinator/ica škole
Vukalović-Perić Antoaneta, nastavnica razredne nastave
Oblast/i unapređenja u okviru projekta misli o prirodi
- Voda
- Otpad
- Energija
- Školsko dvorište
Početno stanje u oblasti unapređenja
U oblasti voda, preporučuje se revizija svih česmi i vodokotlića i uvođenje racionalnog korištenja vode. Izvršit će se nabavka perlatora za česme i štedni vodokotlići.
U oblasti otpad, imamo kontejner na kraju školskog dvorišta. U školi se vrši razvrstavanje otpada (papira i plastične ambalaže), ali se otpad stavlja u vreće I tako razvrstava. Želimo to unaprijediti tako da u dogovoru sa komunalnim preduzećem ALBA doo nabavimo kontejnere za papir i plastiku i vršimo kompostiranje. Također bi zamjeni kontejner na kraju školskog dvorišta I uredili mjesto gdje će stajati.
U oblasti energija, škola je priključena na centralno gradsko grijanje, nije izolirana, ne koriste se regulatori topline i ne koriste se štedna rasvjetna tijela. Korištenje štednih rasvjetnih tijela, kao i gašenje svjetla u praznim prostorijama će doprinijeti značajnim uštedama električne energije, a postavljanje i upotreba regulatora topline će doprinijeti uštedi energenta, a samim tim manjih računa za grijanje.
U školskom dvorištu, škola ima dosta biljaka, tako da kompostiranjem, pored pravilnog upravljanja otpadom, škola će napredovati i u oblasti biodivirziteta. Oblast koja se može povezati sa otpadom je školsko dvorište, gdje se veliki broj aktivnosti može realizirati sa učenicima. Od sadnje biljaka, akcija čišćenja, uvođenja kompostiranja za pođubrivanje školskih biljaka, i sl. Zbog bezbijednosti učenika koji se nalaze u krugu škole je potrebno, razmisliti o zabrani ulaska automobila u školsko dvorište.